No images
Please wait while JT SlideShow is loading images...
Photo Title 1Photo Title 2Photo Title 3Photo Title 4Photo Title 5Photo Title 6Photo Title 7Photo Title 8Photo Title 9Photo Title 10

Dag 8 en eigenlijk mag deze ook wel gerekend worden tot een van de heftigste dagen. Na een zeer rustige avond… NOT… in de trendy Flying Dutch Disco en een kampvuur tot in de laatste uurtjes waren we weer fris en fruitig van start gegaan bij het ontbijt. :-)  Eigenlijk kwam toen het minst leuke van de week waarbij sommige leden wel ontzettend veel werk hadden: de kamers opruimen! Alle chips moest nog even snel opgegeten worden en was het tijd om even nog vrij rond te wandelen in Beaufort. Natuurlijk kon voor de meeste een bezoekje aan de bakker niet ontbreken.
In de middag vertrokken we richting Ettelbruck waar we een goed concert hebben gegeven. Eerst startten we met een heuse marsloop van om en nabij 500m met de klanken van Arosa. Je kon gelijk zijn dat we geoefende marcheerders waren. Daarna kon Bart de grote werkdruk van de week niet meer aan maar kon gelukkig Kevin het stokje even van hem overnemen. Tot slot sloten we het concert af met Ole Fiesta! wat inmiddels iedereen al in zijn vingers heeft gekregen.
Na het opruimen van het plein was het nog even tijd om een hapje te eten en waren we helaas genoodzaakt om terug te reizen naar het pittoreske Broekhuizenvorst. Na een aantal mededelingen in de bus kwam eindelijk het moment waar we het allemaal toch voor doen: de Awards van de week! Er waren er dit jaar maar liefst 16 uit te reiken met als klapper de Man van de week: Rik Pingen. 3 uur later zijn we weer aangekomen bij ons beginpunt en betekende dat gelijk het einde van onze fantastische reis. Na veel knuffels en kusjes :p moesten we dan toch echt naar huis gaan.

Al met al een geweldige reis met vele mooie momenten. Een jeugdorkest dat 11 concerten op niveau weggeeft waarbij er iedere dag een stevig programma is gepland mogen de verenigingen wel spreken van een topprestatie waar jullie trots op mogen zijn. Geweldig om te zien hoe de onderlinge banden zijn tussen alle leden en hoe vlekkeloos de gehele week heeft gelopen! Echt super bedankt voor de gezellige week aan alle leden, organisatie en natuurlijk ook onze fanclubleden. Jullie zijn allemaal kanjers!

De dirigent, Bart Wolters

IMG 7879-kf

Vrijdag 29 juli

Zoals gebruikelijk moesten we al weer vroeg op staan voor het ontbijt, wat weer erg lekker was. Toen vertrokken wij om 11:00 uur naar Echternach en kregen we daar twee uur vrije tijd om wat te eten en te klooien, vooral de oudere jongens met de jeugd.... want die hadden in een fontijn zeepsop gedaan en dat begon aardig te schuimen. Maar het belangrijkste was dat we het volle drankje oasis hadden gevonden. We hadden alles wat er maar van oasis stond meegenomen.

We gingen weer terug naar de camping van Ronny, hier gingen we vertrekken voor het kanonen. We liepen met z'n allen naar de startplaats, om de eerste weg te zien gaan. Er werd onderweg veel geklooid, zoals elkaar nat maken. Maar daar raakt de boot vol van en als je het er niet uit haalt dan zinkt de boot. Die pech hadden Lynn & Froni maar ook Roel & Janne K. Toen er een paar vroegen naar een biertje van campinggasten aan de oever, kregen ze die toen geworpen maar die ging in het water toen besloot Rik om hem te gaan halen en sprong uit de kano om voor de jongens het blik bier te gaan. En toen konde hun hem lekker op drinken. Maar ook dat gaat weer voorbij en we kwamen aan land. Na gedoucht te hebben ging de bbq aan. We hebben goed gegeten en alle buikjes waren vol. Toen gingen we ons klaar maken voor het concert het ging goed en onze Jeff was onze gastdirigent en hij was der erg van aan het genieten. We eindigde met het beroemde: olé olé fiësta....................

Daar mee eidigen we ook dit verslag van donderdag 28 juli.

Gemaakt door Kevin, Ruud, Peet, Rik en Goof oftewel kamer 109.

SAM 2442kf

SAM 2468-kf

SAM 2482-kf

Vandaag zijn we als gewoonlijk om kwart voor negen begonnen met het ontbijt. Na de dagelijkse medelingen van Willeke mochten we ons klaar gaan maken voor het zwemmen. Om kwart voor 10 hulpdr we allemaal in een rijtje naar het zwembad, daar aangekomen plonzde we met de jongeren allemaal tegelijk het zwembad in. Met klapperende tandjes zaten we in het koude zwembad. We gingen iets eerder naar huis dan gepland maar we konden in de jeugdherberg lekker opwarmen onder een warme douche. Na weer een (lekker) maaltijdje vetrokken we met onze nieuwe buschauffeur Bas naar camping Martbusch in Berdorf. Daar hebben we een leuk concert gegeven. Er waren weinig mensen van de camping maar onze trouwe fanclub was er weer bij. Na het concert hebben de meiden een lekker bakkie friet gehad. Na dat ze dat op hadden zijn we vertrokken naar camping Eifelidyll in Gentingen. Daar hebben we net zoals vorig jaar een kei gezellig concert gegeven. Na de zugabe zette de beste bas-speler van de wereld olé olé fiësta in. Voor het eerst hebben we een polonaise gelopen met de camping gasten. Na het concert hebben we genoten van wat lekkers te drinken en de geweldige muziek van Rowwen hèze. Rond half 11 zijn we weer vertrokken met de bus richting de jeugdherberg. Daar aangekomen gaan we zoals het vast ritueel buiten zitten en maken we er nog een gezellig feestje van.

Groetjes van...

Silke
Froni
Lynn

SAM 2406-kf

Zwemmen in het buitenzwembad van Beaufort!

Dikke FOMO. Jonge, nie gezond.

Dagen als dinsdag 26 juli maken Luxemburg tot een ware slijtageslag. De gevolgen hiervan blijven tot op het moment van schrijven sterk merkbaar.

De dag begint met het verwerken van de vele vitaminen die de dag ervoor ingenomen zijn. De combinatie van Doritos, yoghurt, sambal, apfelkorn, Smirnoff en Diekirch zorgt bij een enkeling zelfs voor een allergische reactie. Het effect van Luxemburg op het lichaam blijkt wederom niet te onderschatten..

Na een rustige ochtend wordt concerttournee hervat bij camping Auf Kengert. Na afloop van een zonnig concert kunnen de natte uniformen weer de bus in. Deze overdosis inwendige mineralen zal later in de week nog leiden tot zoet geurende polo’s.

Uien met hamburgers als lunch, NICE. Eindelijk een stuk vlees. De klassementscarnivoren schuiven naar  voren in het peloton om alles wat overblijft op het eigen bord te krijgen. Twee man gaan dit jaar voor de bolletjestrui; de trui voor de grootste berg opgegeten uien. Rik Pingen doet op karakter een gooi naar de overwinning, maar wordt zwaar overklast door de Poolse kuitenbijter Gorzelewski.

Na een aantal middagfrisjes en biertjes vertrekt de grote groene teambus naar Camping Ettelbruck. Leuk concert, maar vooral hulde voor de aanwezige snackbar. Kaassoufflés, motdomme lekker man.

Wat volgt is een klassieke Luxemburg avond waarbij de FOMO (google maar) heer en meester is. Nachten als die van dinsdag leiden tot ochtenden als die van vrijdag. Op het moment van schrijven heerst een voelbare spanning door de bus: “ Probeer asteblif de bus schon te halde..”

In de hoop dat ‘ie schoon blijft, alle liefs vanuit de Ghielen bus.

Namens kamer 112,

Stan

Fons

Szymon

Luc & Kim

SAM 2385-kf

Camping Ettelbruck

25 juli 2016, Nuggetmaandag

Na weer een mooie gezellige vrolijke maar toch ook wel heftige nacht, stond iedereen weer fris en fruitig met gezonde honger klaar voor het ontbijt. De ene met een legere maag dan de ander.

Er waren 5 leden van bmbm die zich tijdens het ontbijt ingehouden hebben omdat ze wisten dat ze nog een titanenstrijd met elkaar aan moesten gaan.

Deze mannen wisten niet hoe snel ze in de bus moesten gaan zitten om de reis naar luxemburgstad te maken. Eenmaal aangekomen werd er een sprintje getrokken naar de macdonalds en werden er 100 kipnuggets besteld. Het ongeloof was van het gezicht van de cassiere af te lezen. Toen werd het op een eten gezet en werd er indruk gemaakt op de toegesnelde toeschouwers. Mean kipnugget machien Peet verslinde de nuggets alsof het gummibeertjes waren en wist zich hiermee te kronen tot de nieuwe kipnuggetkoning. Ook kevin, marco, ruud en jeff wisten de titanen opdracht op indrukwekkende wijze te volbrengen.

Nadat we terug waren van luxemburgstad werd er lekker gegeten in de jeugdherberg en werden de laatste voorbereidingen getroffen voor de spellenavond.

Om half 9 konden we beginnen met de spellenavond. Onder leiding van sportinstructeur luc J en olympisch comité Jelle, Roel en Peer kon begonnen worden aan de vlaggen parade van de special olympics. Hierna volgde een strijd tussen Duitsland en frankrijk. Onder leiding van vlaggendrager aniek(Duitsland) en Willeke (Frankrijk). Er werd zeer fanatiek gestreden in verschillende disciplines zoals; radijshockey, langzaufen, rod(d)elen, en jeu de roel met peer. Uiteindelijk werd met een gelijke stand aan het eindspel schransspringen begonnen. Hierin werden op zichzelf staande heerlijke voedsel waren met elkaar gecombineerd. Duitsland ging hierbij aan de leiding maar frankrijk maakte een knappe inhaalslag. Zij gingen er dus uiteindelijk met de eer vandoor doordat captain willeke zichzelf opofferde in teambelang en haar grenzen verlegde. Hierna bleef het nog lang onrustig in de jeugdherberg.

Ohja we hebben ook nog een concert gegeven. Het was goed.

IMG 7823

Spellenavond

SAM 2355-kf

Groepsfoto Luxemburg-stad

IMG 7822

Spellenavond: the special olympics: Frankrijk tegen Duitsland.

S'morgens begon de dag om 8:45 met ontbijt in de eetzaal. We gingen met zijn allen eten en er stond een heel buffet: Broodjes, boterhammen, jam, vlees, kaas enz. We hadden een vossenjacht na het eten en we moesten in groepjes ik zat met: Goof, Jos, Bart, jeff en ik. We gingen door het dorp lopen en daar moesten we speciale foto's maken, hiermee kon je punten verdienen. We konden extra punten verdienen door 3 meisjes van de organisatie te zoeken: Janne Sanne en Ilse. Daar moesten we een banaan zo vaak mogelijk doorgeven maar dat moest, niet normaal nee, het moest met je VOETEN. Voor de rest moesten we gewoon een (pokkeneind) lopen. We moesten bijvoorbeeld op de foto met de krant van vandaag of met de plaatselijke bevolking.

Om 12:00 uur waren we terug bij de herberg, waar we vervolgens om 12:15 uur gingen eten toen we klaar waren met eten moesten we om 13:30 uur in de bus richting Mersch, waar we concert hadden en daarna om 18:00 uur richting Consdorf om daar ons tweede concert te geven en daar bleven we nog even ons om te drinken. Er werd gepraat en dan had je de hele tijd kinderen die achter je aanrenden als je op stond maar later waren ze moe dus deden ze dat niet. Toen we terug gingen naar de jeugdherberg waren we de hele tijd aan het zingen. Terug in de jeugdherberg gingen we onze spullen weg zetten en daarna naar een grote ruimte speciaal voor ons daar stonden tafels en daaromheen stoelen daar gingen we zitten praten en daar is en blijft het altijd gezellig!!!!

Tot morgen!

Groetjes: Pim, Jeff, Marco en Jos of hoe je het ook kunt noemen kamer 104.

SAM 2344-kf

Guten Tag Damen und Herren,

Vandaag, 23-07-07, zijn we begonnen aan onze 36ste Luxemburg tournee. Iets na half elf zijn we vertrokken van Broekhuizenvorst naar Beaufort. Met enige vertraging van Pien die haar Bugel vergeten was hebben we het mooie Nederland vol goede moet verlaten. in de late middag begonnen we aan ons heerlijke diner.  Dit begon met een (lekker) en werd opgevolgd door een goed gevulde lasagne. Na het avond eten hadden we weer ons eerste concert op camping Officiel, het was erg gezellig en er werd gedanst, de herinneringen van twee jaar geleden kwamen weer boven drijven. Rond een uur of 10 stond de bus weer in de startblokken want het volgende feestje zat eraan te komen (17+). Nadat de hele gangbang was vertrokken richting de Flying Dutchman konden ook de groep overgebleven kinderen er een feestje van maken. Om 03.00 uur lag iedereen netjes in zijn bedje te slapen.

SAM 2321-kf

Avond 20.00 uur    Ettelbruck - Camping Ettelbruck
Woensdag
27.Juli
Middag 15.00 uur   Berdorf- Camping Martbusch (kiosk)