No images
Please wait while JT SlideShow is loading images...
Photo Title 1Photo Title 2Photo Title 3Photo Title 4Photo Title 5Photo Title 6Photo Title 7Photo Title 8Photo Title 9Photo Title 10
Kijk hier naar de filmpjes van Luxemburg 2015: https://vimeo.com/user42777569

Vanmorgen zijn we met de bus naar Luxemburg vertrokken. Om 12 uur hadden we even pauze bij een tankstation net voorbij Maastricht. Toen we uiteindelijk om kwart voor 3 in Beaufort bij onze jeugdherberg aankwamen ging de jeugdgroep vergaderen voor de zondagochtendactiviteit: de jaarlijks terugkomende vossenjacht. Dit keer georganiseerd door de jongere meiden en twee heren van BMBM. Daarna kwamen Sanne, Lynn en Pien vast te zitten in de lift. Een spannend momentje van de dag.... Na het hele orkest gebeld te hebben nam de grote almachtige Goof gelukkig op! Hij kwam ze redden! Hierna zijn we om half 6 gaan eten. Hoe zou het dit jaar zijn? Gelukkig beter dan vorig jaar en bijna iedereen lustte alles. Na het avondeten reden we met de bus naar camping La Pinede in Consdorf. Het was erg koud en er was een beetje regen. Ondanks de regen was er nog aardig wat publiek. Het was een gezellige geslaagde eerste avond!

Groetjes vanuit Luxemburg, kamer 111, Sanne, Lynn en Pien.

Vanmorgen ons eerste Luxemburg ontbijt, met lekkere harde broodjes. Na het ontbijt hebben we een leuke vossenjacht gehad. Er waren een paar meisjes + Luc en Szymon die waren verspreidt door Beaufort, hier gingen we allemaal leuke spelletjes doen. Het winnende groepje (dat toevallig Roel Lennart en Aniek was…..) kreeg een lekker glas met snoepjes. Smiddags warm gegeten en toen klaar maken voor ons eerste concert in Duitsland. Een nieuwe locatie dus voor iedereen spannend wat ons te wachten stond! Het was een gezellig en leuk concert. Uit voorzorg gingen we binnen het concert verzorgen. De ruimte was sfeervol aangekleed en overal was voor gezorgd. Er was veel publiek en deze deden enthousiast mee. Rond 18u gingen we verder naar de volgende concertlocatie. Helaas regende het dus hebben we alles naar binnen moeten verhuizen. Erg jammer want de camping eigenaar had buiten groots uitgepakt met een gezellig terras, bierwagen en bbq. Na het concert hebben we nog worsten gegeten. Gelukkig was het droog en konden we nog gezellig buiten staan!

Geschreven door: Pim en Rick, kamer 104

bmbm2015-38.30: tijd om op te staan.. Na een korte nacht zat iedereen fris en fruitig aan het ontbijt (kuch kuch). Een belangrijke dag stond ons te wachten, Luxemburg-stad stond op de planning. Om elf uur zat iedereen uitgeslapen in de bus om naar Luxemburg-stad te gaan. Na aankomst werden we omgetoverd tot pakezels en liepen we naar de kiosk met alle koffers. Eenmaal daar stormt iedereen de MAC donalds binnen. Rik en Pim deden een kipnugget wedstrijd. Ze moesten heel snel 20 kipnuggets naar binnen werken. Riknugget (de nieuwe bijnaam van Rik de kipnugget koning) had gewonnen. Ook de meiden zijn op pad geweest en hebben er voor gezorgd dat de hele winkelstraat leeg werd gekocht. Om kwart over drie gingen we doen waar we voor gekomen waren, een concert geven. We verzamelde bij de kiosk en liepen gezamelijk naar het pleintje om in formatie te gaan staan. We macheerde terug naar de kiosk en hebben daar een prachtig concert gegeven. Op de terugweg werd het shirt voor de men of the day uitgereikt, en dat was natuurlijk de grote, hongerige, kipvretende Riknugget. 'S avonds hadden we een spellenavond, die was georganiseerd door de oudere jongens. Het thema was bikini's en bierbuiken (on the beach). We moesten tentamens maken over verschillende onderwerpen zoals muziek, geschiedenis en aardrijkskunde. Tussen de spellen door moesten we een dijkjes bouwen, je moest zo snel mogelijk met z'n allen op elkaar gaan liggen. Uiteindelijk kwam de laatste speelronde: de traditionele eetwedstrijd. We moesten rijstwafels met hete ketchup, augurken, komkommers en wortels eten. Uiteindelijk had het team van teamcaptain Johan en co-captain Silke gewonnen (team krokodil). Hun prijs: een super grote pot met augurken.

Tot morgen!

bmbm2015-5 ps'S morgens werden we wakker gemaakt voor het ontbijt. Hierna hadden we maar lieftst tot 13u vrije tijd, die door velen gebruikt werd om hun bed nog even te bezoeken. Om 13u vertrok de bus naar Larochette, waar we die dag twee concerten hadden. Als eerste gingen we naar Camping Auf Kengert. Rik Pingen was hier de grote man door zijn geweldige solo in 'Smile'. Bij het laatste nummer van het concert, Jubilissimo, werd Frank Spreeuwenberg gekozen als gastdirigent. Na het concerten mochten we weer genieten van friet, hamburgers en löek, waarvan vooral dat laatste er bij sommige leden erg goed in ging. Toen alle buikjes vol waren zijn we vertrokken naar Camping Birkelt voor ons laatste concert van deze dag. Dit concert verliep goed en Johan was hier dik tevreden over. We hebben tot 23u uur ons nog vermaakt op camping Birkelt. Hierna zijn we terug gegaan naar de herberg en was het nog lang gezellig.....

Groetjes Luc, Lennart en löekboy.

Woensdag begon de dag om 8.45u met ontbijt in de jeugdherberg. Na het ontbijt was er vrije tijd tot 15u. Iedereen kon deze tijd zelf invullen. Sommige BMBM'ers duikte lekker hun bed in om fit te zijn voor de concerten. Andere kozen voor een bezoek aan de supermarkt of gingen zelf een 'palmen' wandeling maken. Om 15u vertrok de bus richting Larochette waar we een concert gaven in de Kiosk midden in het dorp. Op de drukke kruising in Larochette hebben we met z'n allen een recordtijd neergezet met het laden en lossen van de bus! Het was een relax en gezellig concert. Na het concert vertrok de bus naar Ettelbruck waar we concert hadden op camping Ettelbruck. Hier kregen we soep met brood aangeboden door de camping. De camping zat goed vol en het was een druk bezocht concert. Na het concert waren er nog hongerige buikjes... De zware onderhandelingen van el presidente  (a.k.a. Jos Vousten) leiden tot succes, speciaal voor BMBM werd de frietkraam nog geopend, zodat deze geplunderd kon worden! Evenals de koude dranken.....

bmbm2015-1Een jeugdherbergontbijt is als poepen op een camping, je doet het liever niet maar het is bittere noodzaak.

Gulzigheid voerde de boven toon op het ontbijt dat de fundering was voor de aankomende kanorit. Na veel koolhydraten en bloedtransfusies waren de BMBM'ers klaar voor vertrek. Om 10 uur zaten de kanomalloten in de bus, hoewel een aantal notoire figuren nog moeite hadden met recht lopen en praten.

Zoals ook de traditionele bedtijd (00:00) is afgeschaft werd ook een van de kano etappes afgeschaft wegens gebrek aan luxemburgs piswater om de beek te vullen. Om die reden werd het traditionele eerste deel twee maal bevaren. Wat wel in de lijn was met de luxemburg traditie was het feit dat ook de achterste stukken in de kano louter bevolkt werden door ware mastodanten, waar de voorste plekken veelal gevuld werden door luie figuren onder verantwoordelijkheidgevoel. Hun onophoudelijk gezeur werd echter overstemd door het gebrul van de dieselmotoren achterin de kano's wederom met een traditie gebroken. Ook had groep twee last van regen maar omdat de ondergetekende daar geen vanuit maakte wordt verder geen aandacht besteed aan de blauwlippen die zeurde over kou en nattigheid.

Hoogtepunt van de dag was uiteraard de Pizza Bollendorf bij Kebaphaus Bollendorf. Hoe lekker die pizza is? Zo lekker dat hij zijn eigen alinea krijgt.

In de avond was het tijd voor de bbq bij Du Rivage. Logischerwijs is één warme maaltijd per dag niet genoeg om de brullende dieselmotoren draaiende te houden. Bij deze dan ook mijn hartelijke complimenten voor de service van Du Rivage. Ut vleis waas vul en goad, ik hald d'r va. Na het zoveelste obligate campingconcert konden we verder waar we gebleven waren. Beschonken raken...

Dat laatste lukte goed. Enkele kroegtijgers zaten tot zonsopkomst bijeen om aan het heilige doel te werken. De diehards mochten die avond zelfs een nieuwe diehard verwelkomen. Inge, van harte gefeliciteerd! Ook uitte een lid voor de derde keer deze week zijn onvrede over het herberg eten middels het oraal te deponeren in het toilet bij de laatste nachtelijke nachtelijke toiletgang.

Zo eindigt deze dag waar hij begon, want ook overgeven past in het rijtje herbergontbijt en campingpoepen. Je doet het liever niet maar soms is het bittere noodzaak.

Liefs uit luxemburg.

1.Augustus
Middag 16.00u Ettelbrück - Fussgangerzone
Avond

Laatst aangepast (dinsdag 28 juli 2015 17:38)