No images
Please wait while JT SlideShow is loading images...
Photo Title 1Photo Title 2Photo Title 3Photo Title 4Photo Title 5Photo Title 6Photo Title 7Photo Title 8Photo Title 9Photo Title 10

Traditiegetrouw begon de zaterdagochtend voor de ouderen met een enorme kater. Ook de jongere jeugd had iets langer doorgetrokken, wat te zien was aan de grote wallen onder de ogen. Des te harder viel het dan ook tegen dat direct na het ontbijt ingepakt en opgeruimd op moest worden. Er kon dus niet, zoals andere dagen, bijgeslapen worden na het ontbijt. Nadat alle koffers (die toch een beetje anders roken dan een week geleden) op de gang stonden zou normaliter het poetswerk beginnen. Dit hoefde dit jaar echter niet, wat een dikke plus voor de herberg in Vianden betekent. Hoewel iedereen dacht van de herbergier af te zijn werd een aantal leden toch nog tot verantwoording geroepen. Er stonden zwarte strepen op het plafond, en de herbergier wilde daar graag een verklaring voor. Nadat we ons daar vakkundig onderuit gebluft hadden bleek ook 'El Presidente' Tiny ijskoud, waarna de herbergier afdroop.

Om 12:45 vertrok na lang wachten eindelijk de bus richting Echternach. Daar gaven wij om 15:00 ons laatste concert van deze concertreis. Luc T. en Peer toonden hun dirigeertalent en Erik Pingen en Johan werden in het zonnetje gezet. Hierna was het tijd om het lunchbudget te spenderen en een terrasje te pakken. Ook werden in de plaatselijke supermarkt de laatste inkopen voor  de terugreis gedaan.

Om 19:38 precies vertrok de bus vanuit Echternach, nadat El Presidente de kopjes voor de laatste keer geteld had. De terugreis verliep voorspoedig en was erg gezellig. John de Bochtenmachine had de koelkast wederom goed gevuld en kreeg mede om die reden een groot eerbetoon van zijn maatjes van de Achterbank. John ontving maar liefst twee kilo uien én een halve kilo mosterd als blijk van waardering voor de vele veilige kilometers en koude biertjes. Ook ontving hij traditiegetrouw een bak met kleingeld, gedoneerd door de leden. Na dit eerbetoon volgde nog een uur lang plezier waarbij het op miraculeuze wijze (bedankt Peer) in de bus belandde appelsap gangmaker was. Ook Goof nam zijn verantwoordelijkheid als leidinggevende en verzorgde een extra gangmakertje (bedankt Goof). Even voor het arriveren in Broekhuizenvorst werd nog stellig ontkend door de jongste leden dat er gehuild zou worden bij het afscheid. De meesten bleken leugenaars, want de tranen vloeiden rijkelijk. Maar voordat het zover was werden onze 2 kleinste "grootste" fans, Jessy en Maud nog even bedankt. Beiden kregen een oversized t-shirt als blijvende herinnering.

Hieruit mag toch wel geconcludeerd worden dat het voor de 34e keer(!) een fantastische week was (bedankt Tiny, en de rest).

Om half 9 was zoals alle andere dagen het ontbijt. Om kwart over twaalf kregen we gebakkenvis met spinazie en puree. Na het eten zijn we aangereden naar Ettelbruck, waar we en halfuurtje vrije tijd kregen. We zijn allemaal samen op gaan bouwen. Om drie uur was het concert.

Het was boven de 30 graden dus veel te warm om te spelen, maar gelukkig zaten we in de schaduw van de kerk. Na een halfuurtje hadden we verplicht pauze en kregen lekker koud water. Na het concert kregen we drinken aangeboden. Daarna zijn we de bus gaan inladen en vertrokken richting Diekirch. In Diekirch zijn we iets gaan eten. Om zes uur moesten we verzamelen om de bus uit te laden. Toen we klaar waren met opbouwen en inspelen zijn we met het concert begonnen. We hebben in twee blokken van driekwartier gespeeld en daartussen een halfuur pauze. In de pauze gingen mensen van instrument wisselen, wat leidde tot hilarische momenten en valse geluiden. Na het concert hebben we nog iets gedronken,  daarna zijn we terug gegaan naar de jeugdherberg voor een leuke laatste avond.

Het kanodrama van Bollendorf

Net als iedere ochtend zat iedereen fris en fruitig om half 9 aan het ontbijt om een goede bodem te leggen voor het kanoën. Rond 11 uur vertrokken we naar Wallendorf. Tijdens de busreis werden de groepjes opgenoemd. Er zijn menige discussies gevoerd over wie met de allerleukste jongens mocht kanoën.

Aangekomen in Wallendorf gingen we direct naar de opstapplaats. Toen groep 1 vertrok was groep 2onderweg met de bus naar de volgende opstapplaats in Bollendorf. Na een kanotocht van 8 kilometer kwamen Harrie en Willeke aan terwijl ze eigenlijk als laatste binnen zouden moeten komen. Ze konden het niveau echter niet aan, dus zijn ze maar hard voorop gaan kanoën.

Nadat ook de anderen binnen waren, kon de tweede groep zich klaar maken om te vertrekken. Deze tocht was iets minder lang. Nadat ook in deze groep de nodige kano's de bodem hadden gezien, kwamen de eerste 3 groepjes al snel binnen. De andere 4 kano's "dreven" echter naar het eindpunt.

Na een lange en warme dag konden we allemaal onder de douche bij camping Du Rivage. Ook stond daar een lekkere BBQ te wachten die werd bereid door persoonlijke topchefs (Goof en Peer).

Onze buikjes zaten vol dus konden we nog een mooi concert verzorgen op de camping waar het zoals gewoonlijk erg gezellig was.

Hoi wij zijn Lynn & Pien

Wij zijn vandaag al met de vijfde dag van onze concertreis begonnen met stralend weer. Gelukkig hadden we     ‘s morgens vrij en konden we onze eigen gang gaan. Maar ’s middags hadden we een concert op camping Auf Kengert.

Toen we het concert gespeeld hadden mochten we nog 1 uurtje zwemmen in het zwembad. Na een uur mochten we gaan eten en dat was heeeeel lekker want het was friet met hamburgers J. Toen we klaar waren met eten mochten we nog even in de speeltuin spelen en een paar minuten later gingen we naar het volgende concert.

Een half uur later kwamen we aan op de camping Officiël daar gingen we alles klaar zetten en toen gingen we spelen het was een groot succes en Johan was trots op ons. Kort gezegd we hadden een leuke en drukke dag.

Groetjes Pien & Lynn J

Na een heftige nacht, vele flessen wijn, wat gespuug en onverstaanbare zinnen zat weer bijna iedereen niet fris en fruitig aan het ontbijt.

Omdat er hier geen supermarkt is moesten ze bier en chips halen met Jan Gubbels a.k.a. Jan van ’t beer, helemaal in Ettelbrück. Of slapen tot 11 vanwege vervelende katers die we te veel hoorden mauwen. Helaas waren ze in de bus nog steeds aanwezig. Ze waren niet te temmen.

Aangekomen in Luxemburg stad meteen eten bij de MC Donald’s (want ’s morgens eten is onmogelijk). Daarna blijven hangen en mensen na fluiten of naar de supermarkt om 2 zakken chips, 2 pakken Tuc en 4 pakken snoep te kopen (wah Szymon). De mama’s kwamen ook kijken naar het concert. Mama’s hebben meer geld dus moest er gewinkeld worden met mama.

Nadat Luxemburg stad weer veel geld aan ons had verdiend, mochten we marcheren naar het Place ‘d Armes. Super fijn, want het was helemaal niet warm of zo…….

Het concert was gelukkig in de schaduw en ging extreem goed, maar was erg zwaar. Alle lippen nu kapot en pijnlijk, dat moet worden verdoofd met bier en wijn. Dat verdoven begon al op de terugweg in de bus.

Als avondeten soep die lekkerder was dan hoe Silke’s mama hem altijd maakt (een wonder want het eten in de herberg is vaak vies). De cordon bleu met aardappelpuree en broccoli waren op zich wel lekker.

Na het avondeten mocht iedereen zich zo fout mogelijk aankleden voor de foute party spellenavond van Aniek en Sophie. Partychefs Luc J en Peer zorgden voor de foute teamspirit. Na wat foute muziek, kopstoten, een gebroken neus en slasaus-met-komkommer-sjoelen waren de uiteindelijke winnaars het team van Peer: Jetzt geht foutloos.

Na het spel zijn de ouderen per ongeluk naar beneden gevallen zomaar de kroeg in. De rest ging zoals gewoonlijk zich volduwen met chips en snoep. Later lekker slapen en dan de volgende morgen weer niet fris en fruitig wakker worden.

De vrollie vaan kamer 1.2

PS: En hier kun je klikken om een video van ons in Luxemburg-stad te zien!

Dag 3

Zoals gewoonlijk begonnen we de dag met het ontbijt om half 9. Na het ontbijt gingen sommige naar hun kamer of naar de bakker. Daarna zijn we begonnen met spullen in pakken om naar het zwembad te gaan. We moesten een half uur lopen naar het zwembad, onderweg moesten we op heel veel steile paadjes lopen. De meeste mensen hebben gezwommen maar het weer zat niet echt mee, toen we gingen kwam de zon pas. Na het zwemmen gingen we met de bus weer terug naar de jeugdherberg. We hadden nog even vrije tijd en daarna gingen we eten. Het eten viel bij de meeste niet in de smaak terwijl anderen het wel lekker vonden.

Na het eten vetrokken we meteen naar camping Birkelt. Toen we daar aan kwamen moesten we opbouwen, we hadden wel nog wat vrije tijd. We moesten om 10 over half 8 klaar zitten. Alle jeugd zat al klaar voor het concert en de ouderen moesten nog allemaal komen…. We hebben een super concert gehad, Johan was heel trots op ons. Na het concert hadden we het heel gezellig gehad, de ouderen gingen samen wat drinken en de kinderen zijn naar de speeltuin van de camping gegaan waar ze hebben gevoetbald. Toen we terug kwamen in de jeugdherberg zijn we met z’n allen naar de kelder toe gegaan, daar hebben we gepraat en daarna zijn we naar bed gegaan.

Groetjes Sharon, Kim, Silke en Froni

Door Lucje, Szymon, Niels en Marc.

We begonnen het ontbijt om half 9. Bij het ontbijt kregen we te horen dat we een vossenjacht gingen doen. We moesten tijden deze jacht ‘Selfies’ maken en opdrachten uitvoeren. Peer, Jelle , Toby en Luc waren verkleed als een dier (leeuw, schaap, olifant, kikker). Peer stelde de weetjes over Luxemburg. Bij Jelle moesten we Steen, Papier, Schaar spelen waarbij de winnaar de verliezer op zijn hoofd moest slaan. Bij Toby moesten we een verhaal doorvertellen van de ene persoon naar de ander. Bij Luc moesten we de grootste hanenkam maken.

Na de vossenjacht hebben we een concert gehad op camping Op den Deich in Vianden. We waren er helemaal klaar voor en toen zagen we de regen aankomen. Toen het voorbij was wilden we meteen weer beginnen maar ..…… kwam de regen terug en moesten we voor een tweede keer stoppen. We hebben toch volgehouden en het concert afgemaakt.

Vol smacht zat iedereen te denken aan de voetbalwedstrijd die deze avond zou plaatsvinden. We gingen met een aantal mensen naar de kroeg om de wedstrijd te kijken vol gezelligheid. Tijdens de wedstrijd kwamen de nodige ‘oehhss’ en ‘aahhss’ aan bod en uiteindelijk konden we toch ‘jaaaaaaaaaaa’ roepen voor de goal die Duitsland maakte. Hierna werden natuurlijk de nodige pilsjes gedronken (18 jaar en ouder). Nadat de laatste uit de kroeg strompelde werd er nog gezellig wat gepraat op de kamer waarna het licht langzaam uitdoofde.

Het is weer zover. Vandaag gaat Jeugdorkest voor de 34 ste keer op concertreis naar Luxemburg. We vertrekken om 10.30 uur bij Fa. Van Leendert.

Hallo, Wij zijn Lynn, Pien, Sanne, Ilse en Janne

Wij zijn vanmorgen om half elf vertrokken vanaf Fa. Van Leendert naar Luxemburg voor onze concertreis. Toen eindelijk alle koffers ingeladen waren en Goof flink heeft zitten zweten om alle muziekinstrumenten in de bus te proppen gingen we op weg. Anderhalf uur later stopten we in Maastricht, we liepen naar het winkeltje om eten te halen. Dat was keeeeiiiiiii lekkker. En toen gingen we verder naar vianden en toen we er eindenlijk waren moesten we nog een half uur wachten want de eigenaar was er nog niet . maar uit eindelijk kwam alles goed en hebben we warm gegeten in de Jeugdherberg. Na het eten zijn we naar Consdorf gegaan en hadden we een geslaagd concert. Na het concert hebben we nog lekker geschommeld en zijn weer terug gegaan naar de jeugdherberg. De oudere jeugd is naar een cafeetje gegaan om de voetbalwedstrijd BrazilIë-Nederland te kijken. De Jongere jeugd heeft gezellig op de kamer rondgehangen en hebben een kussengevecht gedaan. Hoe laat iedereen is gaan slapen is niet bekend…………………….

2014 Luxemburg concert planning

19.Juli
Middag  15.00  Echternach - Fussgängerzone
Avond

Laatst aangepast (zondag 15 juni 2014 09:47)