No images
Please wait while JT SlideShow is loading images...
Photo Title 1Photo Title 2Photo Title 3Photo Title 4Photo Title 5Photo Title 6Photo Title 7Photo Title 8Photo Title 9Photo Title 10

Daag 8
Noadaat we vriedaagoavend nog met de aldere jeugd noar de hippiekroeg in Beaufort waren gewes en kels met halve baarden hajje versierd, zocht has iederien zien eigen bed op en ging fijn sloape. Toen we ’s merges fijn met waat katers opstonge en wer ’n poging deeje tot ’t verteren vaan de haarde kursjes vaan ’t broeud gingen vul de kamer poetsen (want um 10 oor werden weej d’r oet gegoeid) en doarnoa noar de bekker umdaat de lunchpakketjes vaan de herberg neet te proeme waren (of vur de waat ongezondere onder os noar de supermeart vur chips of zaltstukskes as eate). Um 12 oor kregen we wer richtig lekker eate in de herberg, ohnea. Um half 2 gingen we daan de bus in noar Larochette, maar jammer genog dronken minse liever beer op ’t terras daan luustere noar os moeie concert. Doarnoa gingen we metieun door noar de kiosk in Troisvierges, zoë kos iederieun ef lekker beej sloape in de bus met sloapliedjes vaan John de bochtenmasjien. Ienmoal aangekomen stong alles al kloar vur os en koose we metieun beginnen met speule. We begoose kei good en we eindigen ok kei good. Zoëas Johan zei: duchtig degelijk. Toen mochten we nog fijn noar de harmonie van Troisvierges luustere, maar die waren laaaaang neet zoa good as os (duh, weej zien de beste). Toen ze kloar waren gingen we daan ok de bus in noar hoes, maar iers natuurlijk afscheid nemen vaan Johan en iederien kei haard bedanken. Noadaat we alle bedankliedjes hajje gezongen reejde we terug noar Brokezevors. Nou nog fijn liedjes zingen in de bus en straks as we terug zien kei haar bùke umdaat we eigelijk nog lang neet noar hoes willen, ondanks daat we gans kapot zien. Weej hebben ’n topweak gehad, en ’t dut daan ok pien in os hart um te zeggen daat dit os laatste verslaag is vaan de ganse reis. Haije wah, en tot volgend joar!

En nou vur degene die neet zo geweldig zien in ’t leaze vaan dialect, de Nederlandse vertaling:

Dag 8
Nadat we vrijdagavond nog met de oudere jeugd naar de hippiekroeg in Beaufort zijn geweest en mannen met halve baarden hadden versierd, zocht bijna iedereen zijn eigen bed op en ging lekker slapen. Toen sommigen ’s morgens met een kater opstonden en weer een poging deden tot het verteren van de harde korstjes van het brood gingen veel mensen de kamer poetsen (want om 10 uur moesten wij de herberg verlaten hebben) en daarna naar de bakker omdat de lunchpakketjes van de herberg niet zo lekker waren (of voor de wat ongezondere onder ons naar de supermarkt om chips of zoutstokjes te halen als eten). Om 12 uur kregen we super lekker eten in de herberg, ohnee. Om half 2 gingen we dan met de bus naar Larochette, maar jammer genoeg dronken mensen liever bier op het terras dan luisteren naar ons mooie concert. Daarna gingen we meteen door naar de kiosk in Troisvierges, zo kon iedereen nog even bijslapen in de bus met slaapliedjes van John de bochtenmachine. Eenmaal aangekomen stond alles al klaar voor ons en konden we meteen beginnen met spelen. We begonnen heel erg goed en we eindigden ook heel goed. Zoals Johan zei: duchtig degelijk. Toen mochten we nog naar de harmonie van Troisvierges luisteren, maar die waren laaaaang niet zo goed als ons (duh, wij zijn de beste). Toen ze klaar waren gingen we meteen de bus in naar huis, maar eerst natuurlijk afscheid nemen van Johan en iedereen bedanken. Nadat we alle bedankliedjes hadden gezongen reden we terug naar Broekhuizenvorst. Nu nog lekker liedjes zingen in de bus en straks super hard huilen omdat we nog lang niet naar huis willen, ondanks dat we helemaal kapot zijn. Wij hebben een topweek gehad, en het doet ons ook pijn in ons hart om te zeggen dat dit ons laatste verslag is van de hele reis. Doei, en tot volgend jaar!

Sophie en Lianne

Verslag dag 7

De dag begon zoals alle andere dagen met een ontbijt om 09.00 uur. Complimenten voor de leiding die dit zo gepland hebben op dit tijdstip. Dat is in voorgaande jaren nooit zo geweest. Harrie die op de kamer sliep van de jongsten had elke morgen de dankbare taak om zijn jongens wakker te krijgen voor het ontbijt. Dit werd hem door enkelen soms niet in dank afgenomen. Onder het motto: s’nachts een kerel dan ook s’morgens een kerel zaten ze elke morgen toch aan het ontbijt. Op het dagprogramma stond dat we naar Camping Birkelt zouden vertrekken in Larochette alwaar we gebruik konden maken van het zwembad daar. Aangezien dit een te klein zwembad is voor een grotere groep heeft de leiding besloten om te gaan zwemmen in het zwembad in Beaufort. Lekker groot met glijbaan en speelruimte. We zijn daar geweest tot 14.30 uur en hebben lekker gezwommen, volleybal gespeeld en gevoetbald. We konden ons douchen en op de weg terug naar de jeugdherberg kwamen we langs de supermarkt en de bakker. En deze werden druk bezocht en het nodige ingekocht. Om 16.00 uur vertrokken we naar Larochette naar Camping Birkelt. Daar kregen we om 17.30 uur warm eten en deze keer was het spaghetti. Om 19.30 uur konden we gaan opbouwen en om 20.00 uur zaten we klaar voor ons concert. De discolichten werden aangemaakt en de trompetten openden de avond met het het 4e deel van de Astro Suite. Geert en Laurens treden al een beetje in de voetsporen van Jelle en Luc en ook zij kregen een geweldig applaus voor hun soli. (playbacken is ook een kust) Ook de rest van de stukken die we speelden gingen goed zodat we ook hier een fantastisch concert hebben neergezet. Om 23.00 uur gingen we terug naar de jeugdherberg. De oudsten gingen naar de disco in het dorp onder leiding van Daan, Willeke en Goof en de jongsten bleven in de jeugdherberg samen met  Tiny, Henny, Petra en Harrie. Het is wel duidelijk wie deze nacht de meeste slaapuren hebben gehad.

Niels, Szymon, Luc, Nick, Geert en Laurens

Verslag dag 6

Na het ontbijt zijn we om tien uur richting Wallendorf gegaan om te kanoën. De groepjes waren s ’morgens bedacht door Goof en Daan, en werden in de bus bekend gemaakt. Na wat gewissel waren de groepjes goed en kon de eerste groep gaan. We bleven bij elkaar, een paar kano’s bleven wat voorop. Na een paar kilometer kwamen we zeiknat  twee andere groepjes tegen, en bleken Harrie en Geert al bijna bij het einde te zijn. We besloten langs elkaar te kanoën. Rob dacht dat het leuk was om over de kano’s heen te lopen, een voor een. Dat was het ook, tot de laatste kano, waardoor Willeke, Niek en Rob in het water vielen. Vervolgens heeft het een half uur geduurd voordat de volle kano in de stroming met behulp van Roel weer overeind stond. We besloten om rustig naar het einde te kanoën en kwamen, nat door het laatste watervalletje, perfect langs elkaar aan. Ondertussen had de tweede groep in Bollendorf staan wachten. De meeste zijn even naar de winkel geweest en sommigen hebben alleen rond gelopen. Daarna zijn we in de zon gaan zitten en hebben we gewacht tot de 1ste groep terug was. Toen iedereen van de eerste groep terug was kon de tweede groep gaan. We wilden met de hele groep samen kanoën. Leon en Daan duwden iedereen die klaar was  in het water. Daan duwde Silke er al in maar die zat alleen in de kano. Een paar hebben er gewacht tot Leon weer bij Silke in de kano zat. Toen iedereen in de kano zat zijn we met 3 kano’s verder gegaan want de groep konden we niet meer bijhalen. We lieten ons lekker voort dobberen door het water. Toen we even bezig waren gingen Leon en Silke aan de kano van Daan en Sophie duwen waardoor zij ook gingen duwen. Uiteindelijk vielen ze allemaal in het water. Wesley en Astrid hebben gewacht tot ze weer in de kano zaten. Daarna zijn ze nog een keer gevallen. Toen ze in het water lagen kwam Silke bij Wesley en Astrid in de kano. Toen zag Silke een spin op t stoeltje van Astrid en zei dat tegen haar. Astrid ging op t randje van de kano zitten en probeerde de spin weg te doen. Toen ging Wesley wiebelen en viel Astrid in het water. Ze zat alweer snel in de kano. Inmiddels zat de rest ook in de kano en zijn we naar het einde gedobberd. De 1ste groep was met de bus naar Echternach gegaan waar ze gewacht hebben tot de 2de groep weer terug was. Ze hebben ondertussen iets gegeten en wat rondgehangen. Toen iedereen er was hadden we nog heel even vrije tijd. We zijn toen vertrokken vanuit Echternach naar Wallendorf gegaan, naar camping Du Rivage. Daar hebben we lekker gebarbequed. Toen we onze buikjes gevuld hadden zijn we de bus gaan uitladen en hebben we een goed en leuk concert gegeven. We zijn na het concert nog even daar gebleven. We hebben lekker buiten of in de kantine gezeten. Toen zijn we naar de jeugdherberg gegaan en zijn diegene die wilden gaan slapen gaan slapen en de andere zijn naar buiten of naar de gezamenlijke ruimte gegaan. Sommige hebben het best wel laat gemaakt. Het was een hele leuke dag!

Groetjes,

Inge en Astrid

Verslag dag 5

Met een kater van Goof en Daan’s spel in het lijf en de hamburgers in het achterhoofd maken we ons op voor het concert in Luxemburgstad. Na wat rust kregen we een goede maaltijd en vertrokken om  12.30 uur naar Luxemburgstad voor  ons concert op de Place d’Armes. Daar aangekomen hebben we onze muziekspullen uitgeladen om vervolgens zo snel mogelijk bij de dichtstbijzijnde fastfoodketen iets te consumeren. Sommigen gingen met hun ouders gezellig de stad in, anderen zochten een plekje op een terras.  1.5 uur later (we moesten natuurlijk eerst uitbuiken) hebben we een prachtig concert gegeven voor een overweldigend aantal bezoekers. Na deze grote inspanning moest er natuurlijk weer gegeten worden bij de Mac. Als de gebruikelijke groepsfoto gemaakt is vertrekken we met de bus naar Echternach. De rit duurde lang maar onze chauffeur John ook wel bekend onder de naam “de bochtenmachine” zorgde er voor dat we op tijd waren voor ons concert in de “arena” van camping Officiël. Het mooie concert was de lange busrit meer dan waard. Na het concert werd er nog wat gedronken en ook de bbq-worsten en hamburgers waren zeer in trek. De terugreis naar Beaufort was mooi, hetgeen de toon zette voor de komende nacht. Hoe laat iedereen ging slapen is onbekend maar het is zeker dat er deze nacht ook weer veel gelachen en onzin verkocht is.

Rob S, Rob V en Roel

Verslag dag 4

Dinsdag 9 juli.

Opstaan blijft moeilijk vooral als je vroeg naar bed bent gegaan en weinig drinkt. We werden uit onze bedden gesleurd door ons kamer hoofd  Goof Hermans. Vervolgens kregen wij ons 4 sterren ontbijt voorgeschoteld, dit bestond uit brood brood en nog meer droog brood. Na dit ontbijt hadden wij het broodnodige droog brood weer op. Toen hadden we lekker tijd om maximaal te chillen, wat extreem degelijk was. Nadat onze vrije tijd voorbij was, was het weer tijd om met onze bochtenmachine genaamd John een ritje te maken naar de altijd gezellige camping Auf Kengert. Ondanks de hitte en de wind, was Johan wederom tevreden. Het mooie concert werd uiteraard weer beloont met een flinke bord friet met hamburgers en extreem veel uien. Dit ging veel beter door de keel dan het droge brood dat we bij het ontbijt krijgen. Toen we weer op weg naar de lugubere herberg waren, werden we voorbereid op de spellenavond van Goof en Daan. Er werden 2 teams gemaakt genaamd de Kakkers en de Kampers. Iedereen verkleedde zich op zijn best. De avond bestond uit een aantal spellen. Bijvoorbeeld waterballonnen gooien en yoghurt eten. Ook dit jaar was de spanning om te snijden. Na de spannende strijd en Willeke haar vechtlust, wonnen uiteindelijk toch de kampers, die het geen bal interesseerde. Na deze fijne spellenavond kregen nog een mooi optreden van onze jongere dames, met lichtstokjes en dans. En zoals gewoonlijk als we dan vrij hebben worden er een aantal biertjes genuttigd. Na deze biertjes was het weer tijd om naar dromenland te vertrekken, alhoewel was het toch mooi om te gaan slapen als het alweer licht word en de vogeltjes beginnen te fluiten. Dit verslag is mede mogelijk gemaakt door;

Jelle Aben

Luc Janssen

Verslag dag 3

De dag begon om 9.30 uur met een ontbijt. Om half tien gingen we te voet naar het zwembad van Beaufort dat om 10.00 uur open ging. Ongekend dat we om tien uur al in een buitenbad kunnen zwemmen. In het begin hadden we het bad voor ons alleen. Een mooi zwembad met een grote glijbaan. Om 12.30 uur gingen we terug en konden we ons lunchpakket opeten. Om half twee vertrok de bus naar Diekirch waar we op een mooie locatie een concert hebben gegeven. Het concert duurde van 15.00 uur tot 17.00 uur met een pauze ertussen. Gelukkig zaten we onder een parasol want het was erg warm. Er was veel publiek en omdat we een pauze hadden tijdens het concert hebben we onze traditie voor dit jaar (een gast dirigent voor het laatste concertstuk) twee keer kunnen uitvoeren. Het eerste gedeelte werd afgesloten met gastdirigent Eric Pingen en het tweede gedeelte door Martijn van de Veen. Het ging wel erg langzaam hè Martijn maar iedereen volgde jouw tempo (goed orkest). Bij het vertrek moest onze chauffeur John wel erg creatief zijn om de bus geparkeerd te krijgen, een spannende actie.

Na het eten gingen we de JohanSmeuldersalgemenemuziekkennisquiz doen. Het was een interessante quiz met verschillende muziekkennis vragen. Heel interessant en mooie luister opdrachten. Tussendoor werden we voorzien van enkele zakken snoep. Voor de jongste muzikanten werd het duidelijk dat theoretische kennis en naar beroepsorkesten luisteren belangrijk is om een goede muzikant te worden. Bovendien is dit ook erg leerzaam. De oudere jeugd was wel erg fanatiek en maakte het tot een hilarisch spel. Iedereen had gewonnen en wel de mooiste prijs die je maar kunt krijgen, Muziekkennis waar je de rest van je leven wat aan hebt. Super gedaan Johan.

Daarna hebben we nog enkele gezellige uurtjes doorgebracht in en rondom de jeugdherberg.

Verslag dag 2

Na een hele lange nacht en een korte slaap hadden we om 9.00 uur ons ontbijt.De boterhammen waren lekker maar het juswadorange was minder. (jus d´orange aangelengd met veel water) Na het ontbijt hadden we onze eerste activiteit. We werden ingedeeld in groepen. We hadden een vossenjacht met opdrachten. De oudere jeugd waren de vossen en de jongere jeugd ging zoeken en moest opdrachten doen. De vossen zaten op verschillende plaatsen in het dorp zodat we de buurt konden verkennen>De opdrachten bestonden uit memory, waar of niet waar, een pantyspel, een doorvertelspel (BMBM roddel), namen raden en reclameboodschappen. Daarna konden we effe snel naar de winkel die tot 12.00 uur open was. Toen we terug kwamen waren onze bedden strak opgemaakt door………..? (wij vonden dat niet erg). Om 12.00 uur hadden we een warme maaltijd met als hoofdgerecht spaghetti. Maar we hadden ook aspergesoep en een lekker ijs als toetje (gemist door de snelle eters). Om 13.30 uur vertrokken we richting Ettelbrück waar we om 15.00 uur eerst een serenade brachten aan een grote sponsor die geld ter beschikking stelt van onze optredens . Daarna hadden voor de kerk op ons plein ons optreden dat prima verlopen is. Onze dirigent Johan was tevreden.

Om 18.00 uur vertrokken we naar Camping Kalkesdelt waar we ontvangen werden met tomatensoep (fijn voor onze polo’s maar het ging goed) en stokbrood. Ook hier hebben we een goed concert gegeven en als beloning kregen we 2 consumptiebonnen per persoon. Om 02.00 uur was het stil

Luc T, Laurens. Szymon, Geert, Niels en Nick

Verslag dag 1 Zaterdag 6 juli Vanmorgen zijn wij met de bus vertrokken naar Luxemburg. Om kwart voor tien moesten wij bij Fa. van Leendert zijn om de spullen in te laden. Om half elf vertrokken we naar Luxemburg. We moesten best lang in de bus zitten. We hadden een tussenstop in Maastricht van een half uur. Willeke had een vlaai meegenomen. Toen we gegeten hadden stond er een bus naast ons en daar zaten allemaal jongens en meisjes van een scoutinggroep in die heel raar gingen doen en een jongen trok zijn shirt los en had onder zijn uniform een superman pak aan. De buschauffeur heet John Jenniskens. Toen we aankwamen moesten we wachten tot we ingecheckt waren. Daarna moesten we de koffers uitpakken en kamers verbouwen. Nu heeft iedereen zijn eigen plekje. Toen alles op orde was gingen we wat spelen. Zoals nagels lakken en make-uppen. Voor het concert werden Silke en Froni de sleutel kwijt van het kluisslotje. We hadden overal gezocht maar sleutel was gewoon niet te vinden. Ook Lianne en Sophie kwamen zoeken en konden de sleutel niet vinden. Toen kwamen Leon en Daan mee helpen zoeken maar de sleutel lag ook niet achter het kastje. Uiteindelijk vond Petra de sleutel bij Froni in het bed. Daarna gingen we eten we hadden eerst pompoensoep daarna zalm en koolvis met heel veel saus en als toetje een abrikozenpizza pudding. We gingen om 18.00 uur naar Consdorf voor het eerste concert. Het was een heel goed concert volgens onze dirigent Johan Smeulders. Omdat we zo’n goed concert hadden gegeven krijgen we van hem geen extra repetitie. (we hebben natuurlijk allemaal thuis heel veel geoefend.) Nadat we alles opgeruimd hadden waren de meisjes nog ijs gaan halen maar Janne was boos omdat Lynn zo nodig aan de haren van Janne moest zitten en zodat haar haren in het ijs terechtkwamen. Maar zo sportief als Janne is heeft ze het ijs weer uit het haar gewassen bij Lynn. Wij zijn om 23.00 uur naar bed gegaan maar het werd inmiddels iets later voordat we echt gingen slapen. Vele groetjes kamer 102 Ps: wij zijn de beste kamer DUHHHHH…